Běžky Erlebach 28. 1. – 31. 1. 2016

Ve čtvrtek po škole v 17:30 jsme se sešli u klubovny. Dorazilo nás sedm: já (Uchecht), Kamča, Mickey, Bedna, Fanda, Kýbl a Jíťa. Naložili jsme věci a jeli do Krkonoš. Když jsme dorazili, zabalili jsme si jídlo a vyrazili. V lese jsme si nasadili běžky a jelo to pěkně, pak ale přišel dloooouhý kopec k Erlebašce  . Ale i ten jsme úspěšně zdolali, i když někteří museli sundat lyže. Do chaty jsme se dostali asi v deset a tak jsme jen vybalili jídlo, najedli se a šli spát.

Ráno jsme vstali a nasnídali jsme se. Přibližně za půl hodiny jsme se začali připravovat na odchod z chaty Erlebach. Když jsme vyrazili k první zastávce – rozcestí Dvoračky, tak nic nebylo vidět, skoro. Pak začalo ukrutné stoupání do kopce a tak jsme si ještě nenandali běžky. Naše cesta dále pokračovala přes rozcestí U Růženčiny zahrádky až na vyhlídkové místo, ze kterého však bohužel nebylo nic vidět, protože byla mlha. Od vyhlídkového místa jsme už konečně jeli na běžkách. Kýbl a Jíťa nám ujeli, ale zanedlouho jsme je opět dojeli. Dále jsme se vydali po červené k dalšímu rozcestí, které se jmenovalo Nad Kotelní jámou. K tomuto a dalšímu bodu jsme jeli na běžkách přes Harachovy kameny, kde jsme si dali přestávku a vyhlíželi do mlhy. Dále jsme jeli k Vrbatově boudě, kde jsme si dali delší pauzu. Mlha už pomalu mizela a my jsme se pomalu vraceli k poslednímu navštívenému rozcestí. Odtamtud jsme se rozdělili a jeli k rozcestí U Čtyř pánů, kde rychlejší skupina vyrazila k rozcestí Labská bouda. Odtud jsme vystopali k hotelu Labská bouda. Už se pomalu zase vracela mlha a my jsme vyrazili k pramenu Labe. Od pramenu jsme zase vyrazili k rozcestí U Čtyř pánů. Tam jsme se sešli s pomalejší skupinou a vyrazili po zelené trase zpět k rozcestí U Růženčiny zahrádky, od které jsme šešli zpátky na Dvoračky. Cestou dolů z kopce jsme si užívali nádherný západ slunce. Na Dvoračkách nás Nervík pozval na jídlo do horské chaty Štumpovka, protože měl narozeniny. Potom jsme vyrazili do chaty a to se už stmívalo. Dali jsme si večeři, hráli hry a šli spát.

V Sobotu se vstávalo asi v 8:00 hod. a k snídani jsme měli pašťáslo a k svačině byl chleba se sýrem, šunkou a k tomu sušenka. Služba byl Bedna. Po snídani jsme se oblékli a vydali jsme se na běžky. Kýbl s Mickeym šli napřed a kratší cestou. Fanda, Jíťa, Bedna, Kamča a Uchecht se vydali delší cestou. Jeli jsme nahoru a pak to byla dlouhá cesta dolů, to si sjel Fanda a Bedna rychleji, Kamče se pak nedařilo brzdit, a tak to sjela velice rychle a na konci spadla. Uchecht byla vzadu a dost brzdila, aby jí to neujelo a ona nespadla. Pak jsme dorazili na cestu, kterou jsme jeli ve čtvrtek. Jitka pak jela napřed, aby dohnala Kýbla s Mickeym. Ostatní si odpočinuli a vydali se za nimi. Cestou ke Kozí chatě jsme měli počítat vyřezávaná zvířátka a co nejvíc si jich zapamatovat. Byla tam například veverka, sova, medvěd. Kousek od naší chaty jsme pak dojeli Mickeyho a zahráli jsme si mrazíka na běžkách. U chaty jsme si pak zahráli ještě nějaké hry, tentokrát bez běžek, a pak, kdo chtěl, ten si zaboboval. K večeři jsme měli těstoviny, které zbyly z pátku, a po večeři jsme si zahrali červíky a jiné hry. Pak se šlo spát.

Když jsme ráno vstali, nasnídali se a tak dále, šli jsme si ven zahrát hry. Například cestičky, lov létajících ryb nebo stavění sněhuláka. To jsme hráli až do oběda. Po obědě jsme si rychle sbalili a vyrazili na závody na běžkách. Pak bylo vyhodnocení za celé horské klání, úklid, a když bylo vše „tip ťop“, vyrazili jsme směr auta. Vůbec se mi nechtělo odjet. Ale co se dalo dělat, nesedli jsme do aut a hurá domů. Pak jsme se rozloučili a každý si šel po svých.